Vragen of feedback?
Bel ons: 026 20 22 100    ma t/m do 10.00-12.30 uur

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

22 juli 2017
Leer te vergeven zoals Jezus deed
En Jezus zei: Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen….
Lucas 23:34 (NBV)
Ooit hoorde ik het verhaal van een puber die gedronken had en daardoor een ongeluk had veroorzaakt, waardoor vrouw en kind van een man overleden. De man wist dat God wilde dat hij de jonge man, die het ongeluk veroorzaakte, vergaf. Door veel gebed was hij in staat om Gods liefde door hem heen te laten stromen.

Die man wist hoe Hij net als Jezus kon vergeven. Hij begreep dat deze jonge man ook zelf verwond was en genezing nodig had.

Wanneer mensen ons pijn doen, zouden we moeten leren om te kijken naar wat mensen hierdoor zichzelf hebben aangedaan in plaats van enkel te kijken naar wat ze ons hebben aangedaan, want gekwetste mensen kwetsen anderen. Meestal is het zo dat wanneer mensen anderen kwetsen, ze vaak zelf net zo erg gekwetst zijn, en als gevolg daarvan ook lijden. Dat is de reden waarom Jezus, toen Hij pijn leed aan het kruis, aan Zijn moordenaars zei: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.”

Dat is onvoorstelbare vergeving. Laat dat ons vandaag inspireren. We moeten allemaal proberen om net als Jezus te vergeven.

Kort gebed: Heer, wanneer mensen mij kwetsen, help mij dan om voorbij mijn eigen pijn te kijken en hun pijn te zien. Help mij om hen, net als Jezus, lief te hebben en te vergeven.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?