Dagelijkse overdenking | Joyce Meyer Ministries Nederlands Dagelijkse overdenking: Raak niet opgebrand door teveel activiteiten - Matteüs 11:28-30 (NBV) | Joyce Meyer Ministries Nederland
Vragen of feedback?
Bel ons: 026 20 22 100    ma t/m do 10.00-12.30 uur

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

28 februari 2017
Raak niet opgebrand door teveel activiteiten
Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Matteüs 11:28-30 (NBV)
In de begindagen van mijn wandel met God was ik erg enthousiast en wilde Hem heel graag dienen, dus schreef ik mij in voor alles wat mij ook maar enigszins interessant leek. Eén resultaat van dit alles was dat ik snel ontdekte waar ik voor geroepen was om te doen.

Vanwege mijn drukke leven, kon ik niet regelmatig tijd doorbrengen met God. Ik deed goede dingen voor God, maar eigenlijk negeerde ik Hem tijdens die bezigheden. Als gevolg hiervan voelde ik mij vaak gefrustreerd, omdat ik de werken van het vlees aan het doen was.

‘De werken van het vlees’ zijn die dingen die we doen zonder dat Gods kracht door ons heen stroomt. Ze zijn moeilijk, ze zuigen ons leeg en ze geven geen vreugde of voldoening. Het zijn vaak goede dingen, maar het zijn niet ‘Gods dingen.’

Mensen kunnen letterlijk opgebrand raken door religieuze activiteiten omdat het zoveel moeite kost om God te dienen vanuit eigen kracht. Maar Jezus is niet voor ons gestorven om onophoudelijke bezig te zijn. Hij is gestorven zodat we één konden zijn met God door Hem, en zodat we een diepe persoonlijke relatie met God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest konden hebben. Moet jij misschien wat werken van het vlees wegsnijden om echt met God samen te kunnen zijn?

Kort gebed: Heer, ik besef dat goede werken doen geen vervanging is voor het U echt leren kennen. Help mij om rust te vinden in U als ik nutteloze activiteiten naast mij neerleg om meer tijd met U te kunnen doorbrengen.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?