Vragen of feedback?
Bel ons: 026 20 22 100    ma t/m do 10.00-12.30 uur

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

19 maart 2019
De prijs van zelfdiscipline
Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk.
Romeinen 12:12 (NBV)
Als christenen hebben velen van ons het idee dat alles in ons leven perfect zou moeten zijn, gewoon omdat we christenen zijn. Maar Jezus waarschuwde ons duidelijk: Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld... (Johannes 16:33).

Jezus zei dat we wereldse problemen te verduren zouden krijgen. Deze dingen zijn onderdeel van het leven waarmee we allemaal te maken krijgen wanneer we onze ik-gerichte verlangens neerleggen om Hem te volgen.

Apostel Paulus schreef: Ik oefen [zoals een boxer] mijn lichaam op harde wijze [zelf-disciplicinerend door ontberingen] en maak het dienstbaar… (1 Korintiërs 9:27).

Paulus spreekt hier over zelfdiscipline. Zelfgedisciplineerd zijn betekent dat we onze zondige verlangens neerleggen en door Gods genade het goede doen, ongeacht de prijs.

Het is niet altijd eenvoudig. Aan jezelf sterven zal noodzakelijk lijden met zich meebrengen. Maar onthoud – zelfs wanneer we geconfronteerd worden met lijden, is er hoop, want Christus heeft de wereld overwonnen! En zoals Paulus zei: We kunnen verheugd zijn door de hoop; standvastig en geduldig in het lijden en de vervolgingen; onophoudelijk in het bidden.

Kort gebed: God, ik besluit van tevoren om U te behagen, of mijn vlees het nu wil of niet. Zelfs als ik moet lijden om Uw wil te doen, weet ik dat er hoop is, want Uw geest is in mij en U hebt de wereld overwonnen.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?