Mijn winkelwagen

0 artikelen in winkelwagen

Totaal:
 0,00

Joyce Meyer

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

20 maart 2019
Vals bewijs dat echt lijkt
God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.
2 Timoteüs 1:7 (NBV)
Er is een slopende angst die Satan ons elke dag probeert op te leggen. Ik noem die angst ‘vals bewijs dat echt lijkt’. Het is bedoeld om ons weg te houden van wat God wil dat wij hebben - kracht, liefde en gezond verstand.

Soms zien we angst als een emotie, maar het is eigenlijk een geest. In feite is angst één van Satans favoriete hulpmiddelen, en hij houdt er in het bijzonder van om christenen ermee lastig te vallen.

Maar Jezus zei: Alles is mogelijk voor wie geloof! (Marcus 9:23). Een vurig gelovig christen, die geen angst kent, is ‘s vijands grootste angst!

Er wordt gezegd dat angst het tegenovergestelde is van geloof, en dat is waar. We kunnen niet tegelijkertijd en in angst en in geloof leven. Angst verlamt en weerhoudt ons ervan om Gods beloften te ontvangen. Het weerhoudt ons ervan om uit te stappen en te gehoorzamen om datgene te doen waarvoor God ons geroepen heeft.

Angst moet ‘recht voor zijn raap’ geconfronteerd worden met de kracht van geloof. We moeten het Woord van God proclameren en angst bevelen om weg te gaan.

Dus de volgende keer dat angst bij je op de deur klopt, stuur geloof eropaf om hem te beantwoorden!

Kort gebed: Heer, waarschuw mij wanneer ik word geconfronteerd met ‘vals bewijs dat echt lijkt’. Ik weet dat ik, met Uw hulp, vanuit de kracht van geloof kan antwoorden dat ik daarmee de angst elke keer rennend wegstuur.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?