Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Vals bewijs dat echt lijkt

19 maart 2024

Beluister hier de overdenking:

God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. 2 Timoteüs 1:7 (NBV)


Er is een slopende angst die Satan ons elke dag probeert op te leggen. Ik noem angst “vals bewijs dat echt lijkt” Het is bedoeld om ons weg te houden van wat God wil dat wij hebben – kracht, liefde en gezond verstand. Soms zien we angst als een emotie, maar het is eigenlijk een geest. In feite is angst één van Satans favoriete hulpmiddelen, en hij houdt er in het bijzonder van om christenen ermee lastig te vallen.

Maar Jezus zei: “Alles is mogelijk voor wie gelooft” (Marcus 9:23). Een vurig, gelovend christen die geen angst heeft is vijands grootste angst!

Er wordt gezegd dat angst het tegenovergestelde is van geloof, en dat is waar. We kunnen niet tegelijkertijd in angst en in geloof leven. Angst verlamt en weerhoudt ons ervan Gods beloften te ontvangen. Het weerhoudt ons ervan om uit te stappen en te gehoorzamen om datgene te doen waarvoor God ons geroepen heeft.

Angst moet frontaal geconfronteerd worden door de kracht van geloof. We moeten het Woord van God proclameren en de angst bevelen om weg te gaan.

Dus de volgende keer dat angst bij je op de deur klopt, stuur het geloof om te antwoorden!

Kort gebed: Heer, waarschuw mij wanneer ik word geconfronteerd met “Vals bewijs dat echt lijkt”. Ik weet dat met Uw hulp, ik met de kracht van geloof kan antwoorden en de angst elke keer wegstuur. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials