Mijn winkelwagen

0 artikelen in winkelwagen

Totaal:
 0,00

Joyce Meyer

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

26 april 2018
Vergroot je zelfacceptatie
Ik bid dat het geloof dat u met ons deelt u een dieper inzicht geeft in al het goede dat ons nader tot Christus brengt.
Filemon 1:6 (NBV)
Misschien denk je niet erg hoog van jezelf, maar God wil dat je weet wie je bent in Christus en dat je jezelf mag. Hier zijn vijf praktische tips om je te helpen je zelfacceptatie en je vertrouwen, zodat je weet wie je bent in Christus, te vergroten.

1. Spreek niet negatief over jezelf. Door het erkennen van al het goede in jezelf door Christus Jezus (niet door je te richten op je zwakheden en tekortkomingen) wordt dát wat je uitspreekt vanuit je geloof, in werking gesteld.

2. Vermijd om jezelf met anderen te vergelijken. Petrus ondervond deze hindernis toen hij zichzelf vergeleek met een andere discipel. Hij zei… Heer, maar wat zal er met hem gebeuren? Jezus zei tegen hem: Als Ik wil dat hij blijft totdat Ik kom, wat gaat het u aan (Johannes 21:21-22)? We zijn niet geroepen om te vergelijken, alleen ons te schikken naar Hem.

3. Laat God je waarde bepalen. Onthoud: Vanwege Jezus ben je al door Hem geaccepteerd.

4. Houd je beperkingen in perspectief. Het is goed te zien waar je moet verbeteren, maar zorg ervoor dat je je vooruitgang waardeert.

5. Ontdek de ware bron van vertrouwen. Als je je vertrouwen in God stelt, kan het niet anders zijn dan dat je een gezonde houding hebt. Doe je best en laat de resultaten aan Hem.

Kort gebed: God, dank U dat U mij accepteert zelfs wanneer ik moeite heb mijzelf te accepteren. Help mij de goede kwaliteiten die U mij hebt gegeven te erkennen en om mijn tekortkomingen in perspectief te houden, terwijl ik vertrouwen in U vind.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?