Mijn winkelwagen

0 artikelen in winkelwagen

Totaal:
 0,00

Joyce Meyer

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

14 oktober 2019
In verwachting wachten
Vraag en er zal je gegeven worden; zoek en je zult vinden; klop, en er zal voor je opengedaan worden opengedaan.
Matteüs 7:7 (NBV)
Heb je ooit voor een situatie in je leven gebeden en dat een doorbraak lang op zich liet wachten? Vraag je jezelf af waarom het antwoord nog niet gekomen is? Heb je het gevoel alsof de overwinning aan je voorbijgaat?

Soms, als we lang en veel bidden voor een situatie in ons leven en geen antwoord ontvangen, moeten we leren om er gewoon mee te leven. We gaan verder met onze zaken en vragen ons af óf en wanneer God met een antwoord zal komen. Maar God hoort die gebeden, en Hij werkt aan de antwoorden, zelfs als we misschien niet alle details kennen. Onze situatie kan ineens veranderen – snel en zonder waarschuwing!

Tot die tijd kunnen we ofwel passief wachten of in verwachting wachten. Een passief persoon geeft op, maar de verwachtende persoon is juist hoopvol en gelooft dat het antwoord elk moment kan komen. Zijn geloof is niet iets passiefs. Zijn hart is vol van hoop en verwachting dat zijn probleem elk moment opgelost zal zijn. Hij wordt elke dag wakker in de verwachting dat hij zijn antwoord zal vinden. Het kan zijn dat hij wacht en wacht, maar hij blijft vragen totdat plotseling... God alles omkeert.

Kort gebed: Here God, ik wil verwachtingsvol wachten, niet passief. Ik blijf U om mijn doorbraak vragen, volkomen bewust dat U het op het juiste moment geeft.

Overdenking per email

Gratis aanmelden