Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Je kunt God niet imponeren

18 april 2024

Beluister hier de overdenking:

In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd, ons vol liefde uitgekozen om voor Hem heilig en zuiver te zijn... Efeziërs 1:4


Vandaag wil ik je aan iets herinneren wat heel belangrijk is voor jouw welzijn: Jij bent geen verrassing voor God. Hij wist wat Hij kreeg toe Hij jou uitkoos, net zoals Hij wist wat Hij kreeg toen Hij mij uitkoos.

De Bijbel zegt dat God ons vol liefde heeft uitgekozen om van Hem te zijn! Je kwam niet zomaar toevallig op een dag tevoorschijn. En God heeft niet besloten om je slechts te tolereren.

Je kunt God niet vermoeien want Hij koos jou… je kunt God ook niet imponeren! Hij zal niet met zijn ogen knipperen als jij een probleem hebt. In plaats daarvan zal Hij je er altijd aan herinneren van hoever je gekomen bent, hoe goed je het doet en hoe waardevol je in Zijn ogen bent en hoeveel Hij van je houdt.

God wist al van onze zwakheden, elke fout die je zou maken, elke keer dat je zou falen en toch zegt Hij: “Ik wil jou”. In Efeziërs 1:5 verklaart Hij jou te hebben voorbestemd om Zijn kind te zijn. God is jouw papa! Met Hem aan jouw zijde zullen alle dingen tot op het eind mede werken ten goede.

Kort gebed: Here God, Uw liefde verbaast me. Als mijn Vader heeft u mij uitgekozen, nog voordat de wereld geschapen was. Hoe gebrekkig ik ook mag zijn, ik weet dat u mij gewild hebt. Dank U voor Uw goedheid! Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce