Vragen of feedback?
Bel ons: 026 20 22 100    ma t/m do 10.00-12.30 uur

Overdenking met gebed

Joyce Meyer vertelt over haar persoonlijke belevenissen en haar favoriete Bijbelverhalen om je elke dag te versterken en te bemoedigen.

Neem regelmatig tijd om deze te lezen en je zult merken dat je leven verandert!

 

14 december 2018
Open je hart voor naastenliefde
Hoe kan Gods liefde in iemand blijven die meer dan genoeg heeft om van te bestaan, maar zijn hart sluit voor een broeder of zuster die hij gebrek ziet lijden? Kinderen, we moeten niet liefhebben met de mond, met woorden, maar waarachtig, met daden.
1 Johannes 3:17-18 (NBV)
God geeft barmhartigheid aan elk van ons christenen, maar het is aan ons om te besluiten of we ons hart sluiten of openen om het te ontvangen. Ik heb gemerkt dat het serieus nadenken over de hedendaagse noden in de wereld, één van de dingen is die mijn hart openhoudt voor barmhartigheid.

Onze gedachten moeten gaan naar hen die minder bedeeld zijn dan wijzelf en we moeten ons hart openen voor degenen die lijden.

Lees 1 Johannes 3:17-18. Ik houd echt van deze Bijbelverzen, omdat ze specifiek erop wijzen dat als ik een nood zie, ik het niet gewoon mag afwentelen op anderen als hun verantwoordelijkheid. En ook mag ik niet denken dat de nood zo groot is dat ik er niets aan kan doen, want dat is niet waar. Ik heb in onze bediening gemerkt dat zelfs als jij en ik niet alles kunnen doen in een bepaalde situatie, wij wel wat kunnen doen – en dat is mensen hoop geven.

Ik bid dat je bereid bent om je hart van barmhartigheid nog wijder open te stellen voor de wanhopige noden van mensen over de hele wereld.

Kort gebed: Here God, ik wil niet egoïstisch leven, terwijl ik mij ervan bewust ben dat anderen gebrek lijden. Ik open mijn hart om Uw barmhartigheid te ontvangen, zodat ik anderen kan helpen.

Overdenking per email

Geef je hiervoor op en ontvang dagelijks de overdenking van Joyce Meyer, kosteloos per email toegezonden. Je kunt je abonnement natuurlijk altijd weer door een speciale link in de email opzeggen.

* Verplicht veld

Na het ingeven van je adres, klik op de button “Dagelijkse overdenking”. Binnen een paar minuten ontvang je de bevestigingslink via de email en daarmee kun je je registreren.

Ik heb geen bevestiging mail ontvangen. Wat moet ik doen?