Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Leer zelf de Bijbel kennen

27 april 2024

Beluister hier de overdenking:

...ik heb u geschreven, jonge mannen, omdat u sterk bent en het Woord van God in u blijft en u de boze hebt overwonnen. 1 Johannes 2:14


Als je je afvraagt waarom het lijkt alsof je altijd het onderspit delft— het ene na het andere probleem opduikt— en je geen overwinning in je leven hebt, dan zou het kunnen zijn dat je meer tijd moet nemen om Gods Woord in je op te nemen.

Veel gelovigen gaan elke week naar de kerk om iemand anders het Woord te horen prediken, maar zij hebben nooit zelf geleerd om de bijbel te kennen. Wanneer je in overwinning wilt leven, maak Gods Woord dan tot een prioriteit in je dagelijks leven. Praktisch gesproken zou dit kunnen betekenen dat als je opstaat je de dag begint met een tekst uit de bijbel of dat je op weg naar je werk luistert naar een preek of aanbiddingsmuziek. Misschien wil je je lunch pauze gebruiken om de bijbel te lezen of buiten te wandelen en te bidden.

Dit zijn slechts enkele ideeën om Gods Woord te integreren in je leven. Doe datgene wat het best voor je werkt om er zeker van te zijn dat je op een regelmatige, voortdurende basis streeft naar Zijn waarheid. Door Zijn woord top prioriteit te maken zal het je leven veranderen.

Kort gebed: Heer, ik wil Uw Woord volledig integreren in mijn leven. Ik wil niet alleen eens per week iemand Uw Woord horen vertellen, ik wil het zelf kennen. Leid mij en laat mij manieren zien hoe ik Uw Woord consequent kan nastreven. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce