Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Leven met Gods gedachten, wil en emoties

01 mei 2024

Beluister hier de overdenking:

Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God... en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. Romeinen 6:13 (NBV)


God heeft elk van ons geschapen met een geest, een ziel en een lichaam. Als gelovigen moeten we begrijpen dat de ziel ons verstand, wil en emoties bevat. Omdat het vol is van “zelf” en zich niet wil onderwerpen aan de Heilige Geest, moet het gereinigd worden.

Omdat we een vrije wil hebben, vertelt ons eigen verstand wat we denken, maar onze gedachten zijn niet noodzakelijkerwijs Gods gedachten.

Onze wil dicteert wat we willen, zelfs als het in strijd is met wat Hij wil dat we doen.

Onze emoties bepalen onze gevoelens, maar in Christus zou ons hart alleen onderworpen moeten zijn aan God en Zijn Woord. God wil dat we onze gedachten, verlangens en gevoelens vervangen door de Zijne. We kunnen niet in overwinning over zonde leven totdat we dat gedaan hebben.

Begin met God te vertellen dat je wilt dat Hij Zijn gang kan gaan in jouw ziel. In Romeinen 6, spoort Paulus ons aan om onszelf aan Hem over te geven. Maak vandaag de keuze om je ziel niet voor jezelf te gebruiken, maar in plaats daarvan alles van jouw “zelf” in dienst te stellen van God.

Als de ziel gereinigd is, wordt het getraind om Gods gedachten, verlangen en gevoelens te dragen, en dan zul je een krachtige spreekbuis worden voor Zijn Heerlijkheid.

Kort gebed: Heer, mijn verstand, wil en emoties rebelleren soms tegen Uw Woord, maar ik wil niet langer op die manier leven. Vader, ik stel mijn ziel ter beschikking aan U. Want ik weet dat wanneer ik dat doe, U mij kunt reinigen en gebruiken om Uw wil te voltooien. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce